راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل

مقاله آموزشی راه اندازی موتور القائی سه فاز از یک محل را از سری آموزش های رایگان برق صنعتی در گروه صنعتی برق جو پی می گیریم.

در این مقاله به طور کامل راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل را به شما هنرجویان عزیز آموزش می دهیم

مدار الکتریکی قدرت و فرمان راه اندازی الکتروموتور سه فاز القایی توسط کنتاکتور به صورت اتصال دایم ،کنترل از یک نقطه را می توان ساده ترین و از مدارهای پایه مدار فرمان و قدرت سه فاز معرفی کرد.

در آموزش برق صنعتی و طراحی مدار فرمان باید شروع کار با راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل باشد و طراحی بقیه مدار ها بر پایه این مدار می باشد.

 

راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل

پیشنهاد می کنیم مقاله تایمر امرون و مدهای کاری آن را هم مطالعه فرمایید.

تحلیل راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل

تحلیل و نحوه عملکرد مدار الکتریکی  قدرت و فرمان راه اندازی الکتروموتورهای سه فاز القایی از یک محل توسط کنتاکتور به صورت اتصال دایم ،کنترل از یک نقطه به این صورت می باشد که از شستی  S1 و S2 در جهت قطع و وصل مدار استفاده می شود. در مدار لحظه ای مادامی که دست بر روی شستی S2 می باشد موتور کار می کند. برای تبدیل کردن حالت موتور از لحظه ای به دایم از تیغه باز  کنتاکتور استفاده می کنیم.با بسته شدن این کنتاکت مدار جریان خود را از داخل تیغه بسته شده می بندد و مادامی که شستی  S1 زده نشده است به کار خود ادامه می دهد.با عبور جریان بیش از حد تنظیمی در بی متال مدار توسط تیغه فرمان بی متال قطع شده و از آسیب به موتور جلوگیری می شود.

 


فیلم آموزش رایگان راه اندازی موتور القایی سه فاز از یک محل

 

جهت تنظیم کیفیت تصویر، بروی تنظیمات در سمت راست پایین تصویر کلیک کرده و کیفیت مورد نظر خود را تنظیم فرمایید.

 

 

این فیلم از سری آموزش های رایگان برق صنعتی سایت برق جو جهت آشنایی شما عزیزان تهیه گردیده. لذا از شما تقاضا دارم با ارائه نظرات خود در ادامه همین پست مشوق ما در تهیه آموزش های کاربردی تر باشید.